III edycja BIHAPI wystartowała,
14 października 2015

Napisz aplikację i zmień swoje miasto!

    Rozpoczęła się III edycja konkursu BIHAPI, którego celem jest stworzenie innowacyjnych aplikacji dla mieszkańców Inteligentnych Miast. Jego efektem mogą być aplikacje służące zwiększeniu bezpieczeństwa, platformy przydatne w miejskiej rekreacji, czy informujące o wydarzeniach kulturalnych, ale nie tylko. Do wykorzystania są miejskie dane z Poznania, Krakowa, Gdańska, Warszawy oraz Województwa Małopolskiego, a także API operatora telekomunikacyjnego.
    III edycja BIHAPI

    Programujesz? Zgłoś się do konkursu BIHAPI!

    Efektem konkursu będą aplikacje służące zwiększeniu bezpieczeństwa, platformy przydatne w miejskiej rekreacji, czy informujące o wydarzeniach kulturalnych, ale nie tylko. Do 12 listopada trwa zbieranie zgłoszeń.
    BIHAPI (Business Intelligence Hackathon API) to konkurs na stworzenie nowych, innowacyjnych aplikacji, programów, czy platform przy wykorzystaniu miejskich danych.
    Konkurs łączy trzy niezależne obszary:
  • otwarte dane udostępniane przez samorządy,
  • Internet,
  • API (Aplikacyjne Interfejsy Programistyczne).
  • Domeny te stanową unikalne, niewyczerpane źródła informacji, a połączenie ich na płaszczyźnie społecznej otwiera nowy rozdział w dziedzinie komunikacji.
    III edycja BIHAPI
    To już trzecia edycja konkursu, organizowanego przez Centrum Badawczo- Rozwojowe Orange Polska i Partnerów. Szczególna rola miast w tym przedsięwzięciu polega na udostępnieniu swoich danych publicznych np. geodezyjnych, o rozkładzie kursowania komunikacji miejskiej, ścieżek rowerowych, miejsc sportu, edukacji, urządzeń użytku publicznego i innych. Dane te mogą być kluczowe w fazie projektowania a następnie działania stworzonych aplikacji lub programów. Do dyspozycji uczestników będzie ponad 140 API.
    W ubiegłorocznej edycji zwyciężyły aplikacje: „Stacz kolejkowy”- pozwala, nie ruszając się z domu sprawdzić stan kolejki w wybranych punktach, „CoSieStao”- umożliwia użytkownikom dostęp do informacji i aktywny udział w wydarzeniach dziejących się w mieście oraz aplikacja „Via CRM” – daje pasażerom możliwość łatwej komunikacji z przewoźnikiem i wyrażenie swoich opinii o usługach.

    W tym roku pula nagród wynosi 60 00 PLN,
    więc jest o co walczyć.

    Wejdź na stronę bihapi.pl , zobacz z jakich API możesz skorzystać i do 12 listopada wyślij opis swojego pomysłu.